2013.10.16.
04:13

Írta: Idill

FÉLIDŐ

26-pose-1_1381888886.jpg_826x881

A beharangozott "halál hét": az 5. hét felénél járok. Yuhuuuu! Nagyon kell ezeknek mindig örülni: hogy hol tartunk hányadik hétnél, milyen óránk volt, stb. (Minden jógaóra, és előadás elején vezényszóra tapsolás, ujjongás...:)

Lássuk. Anatómia teszt hétfőn 70 kérdésből. Majd látástól vakulásig posture clinic: felelés, konkrétan napi kétszer három óra éjszakába nyúlóan. Ez alapból durvi, de ráadásul szépen le is betegedtem. Ezerrel orrfújás, arcüreg fájdalom, köhögés, hőemelkedés. Mit tehet ilyenkor az élelmes? Lavírozik, és bízik.

A hétvége nagyon jó volt.. Bár a betegség akkor kezdődött, de igyekeztem: szombaton azonnal kitettem magam a tengerpartra Manhatten beachre, hogy a sós levegő tisztítsa a légutakat.

Vasárnap 20 fős társasággal bérelt party busszal kiruccantunk az Orange negyedbe, egy indiai étterembe ebédelni, és Huntington beachre. Jajjj nagyon jó volt! Egy órára van innen, a buszon együtt tanultunk, utána finomakat ettünk egy all you can eat étteremben, majd sétáltunk az indiai negyedben, aztán megnéztük az ottani partot. Jobban megismerkedhettem a többiekkel, nagyon klassz társaság verődött össze, mindenki nagyon jól érezte magát, még fogunk ilyet csinálni, ha tehetjük.

Vasárnap este pedig: anatómia ezerrel. Nos hétfőn reggel jobban ébredtem, de a reggeli jóga belevitt a betegségbe… Igazából a hiányzás megengedett, ha hétvégén pótolod az edzést. Ha beteg vagy, akkor is azt javasolják, hogy menj be órára. Ezzel nem igazán értek egyet, de hát ez van.

Bikram visszatért, és elég morcos kedvében van, tehát amit ígértek, hogy megkapjuk, az be lett tartva. Igazából most ezzel a gondolattal, hogy félidő van, nem nagyon tudunk mit kezdeni, mert nincs időnk gondolkodni.

A mostani második 70 kérdéses anatómia teszt szerintem nagyon jól sikerült.. Nem tudom eredménye mikor lesz, de jó lesz az tuti, mert vizsga után átbeszéltük, és szerintem nem sok hibám van.

Amit sajnálok, hogy nem hagyják az embereket felkészülni, mert egyszerre napi 3 pózt kellett megtanulni a napokban. A tegnapi meg a mai felelések ennek okán botrányosan sikerültek, mindenki dadog, szenved, ez így elég lehangoló.. Pedig eddig a posture clinic volt a kedvencem (a jóga után :) Nekem eddig még jól mentek a felelések szerencsére, de azért remélem nem fogják továbbra is ezt a rohanást erőltetni, mert akkor bajban leszek én is..

Csomó mindent lehetne még tanulnunk egyébként: a pózokról, vagy például ha valaki rosszul lesz órán azzal mit kezdjen a tanár, stb. Bikram őrjöngőt tegnap, hogy nem fejlődött a társaság két hét alatt a jógában.. Én azt látom, hogy sokan egy- egy pózt nem is tudnak helyesen csinálni… Az lett volna jó szerintem, ha posture cliniken minden gyakorlat előtt a tanár elmondja, hogy az adott pózban mi a jó, és mire figyelj, mikor csinálod, és demonstrálja is. Néha jógán olyanokat látok, hogy rossz nézni. Szerencsésnek mondhatom magam, mert 7 éve Bikram jógázom, és nagyon sok tanárom volt/ van, akiktől ez idő alatt nagyon sok mindent megtanultam – ez úton is köszönöm nekik a sok kijavítgatást :D -. Vannak viszont olyanok is itt, akik pl. 6 hónapja kezdték a jógázást… Biztos lesz ilyen oktatás is majd - gondolom-, de eddig még nem volt, így szerintem ezzel el vagyunk késve…

Volt beszédtechnika előadás pl., nah az siralmas volt hahha :D Igaz én Aczél Annától tanultam beszédtechnikát a főiskolán, nem lehet összehasonlítani…

Egyébként azt mondják 7 év alatt ilyen erős tréning csoport még nem volt mint  a miénk, és ezt több tanár hajtogatja, hogy őszintén mondják. Most volt először ugyebár a tréning előtt fotó alapján szűrés például, ezért is vagyunk „kevesebben”. (3 általuk megadott jógapózt kellett végrehajtanunk, lefotóztatni, és elpostázni.)

Öten állítólag már hazamentek, de hogy miért, azt nem tudjuk, és van olyan is, aki most akar hazamenni...

Szóval félidőnél járok. Nem úsztam meg a betegséget, de rajta vagyok, hogy elmúljon. Fogytam valamicskét, igyekszem fejlődni a jógában, és tanulok. Ha most úgy is érzem, hogy valami még hiányzik itt, remélem, hamarosan az is megérkezik. ÉS nem fogom elfelejteni, hogy két éve vágytam érre, hogy kijussak ide, és ami olyan távolinak tűnt azt most élem át, és itt van. Hálás vagyok a jóért ami velem történik, és a kevéske rosszért is. Így kell lennie.. Észre se fogjuk venni szerintem, úgy el fog röpülni ez a hátralevő öt hét. Kíváncsian várom! Egyre többet gondolok ám rátok! :) Puszi!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bikramyoga.blog.hu/api/trackback/id/tr785573072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Orsi és Fóka 2013.10.18. 13:05:56

Szia Fiam!

Olyan jó olvasni hétről hétre a beszámolóidat. Szuper vagy! Már most nagyon büszke vagyok RÁD FIAM!

Mivel előző héten elszállt az irodai gépem, így később írtam neked vissza. Remélem, hogy megkaptad!

Sokszor puszilunk téged a Fókival!
süti beállítások módosítása